CoNowego #1

Dzień Dobry! Czas przerwać dość długie milczenie. To bardzo nie ładnie tak milczeć, ale z drugiej strony to bardzo ładnie czasem coś zarobić. Choćby na serwer. I blacharza. Oczywiście cały czas na część drugą czekają tematy Japońskich Kustomów i Stare kontra Nowe. Dlatego dziś wprowadzę na RiP coś, co chciałem wprowadzić od początku. CoNowego mam zamiar przygotowywać co tydzień. Poniższy materiał dotyczy jednak okresu niesprecyzowanego. No to zaczynamy.

Top Gear

 Nigdy bym się nie spodziewał, że ten program i jego prowadzący to tak istotna część „kultury samochodowej”. Wiadomo, że program jest popularny i, że jest to taki trochę kabaret. Ludzie lubią go za humor, lekkość bytu prowadzących i odwagę w prezentowaniu swoich poglądów przez Jeremiego. Jest to też sygnał jak wielu ludzi zmęczona jest cenzurą związaną z chorą już poprawnością polityczną.

 Mnie jednak szczerze dziwi, że zwolnienie Clarksona i zawieszenie programu to w świecie motoryzacji aż tak wielkie wydarzenie. Być może ten „show” i jego prowadzący to tak ważna część tego świata. A może po prostu w tej branży tak bardzo nic się nie dzieje. Tak czy owak, szkoda, że tak wyszło. Ale dobrze wiemy, że w naturze nic nie ginie.

 W każdym razie, cokolwiek się stanie wiadomo jedno. Gdzie Tymon i samochody, tam koniec zabawy.

Pennzoil

Reklamy z branży samochodowej są przeważnie do bani. Pennzoil pokazuje, że wystarczy Hellcat brzmiący jak apokalipsa z astmą, ogień, dym i śmigłowce, żeby było Inaczej:

Ram Texas Ranger

 Ludzie w Chryslerze wpadają na coraz lepsze pomysły. Chyba to, że stali się Włochami sprawiło, że chcą jeszcze bardziej pokazać, że są Amerykanami… W każdym razie Ram, bo tak teraz nazywa się linia pick-upów, znanych dotąd jako Dodge, zaprezentował koncept Ram Chuck Noris Super Special Texas Ranger. Czy jakoś tak. Czym się różni od innych wersji? Na boczku drzwiowym ma przyklejone pięć peso a tapicerka ozdobiona jest tribalami. Więcej informacji tutaj. (Nie wiele więcej).

V8 Supercars – kombi w dieslu

V8 Supercars to taki Australijski cykl wyścigowy. Od lat startują tam sobie czterodrzwiowe sedany z V8 i tylnym napędem. Robią dużo hałasu, zderzają się i prowokują uliczne wyścigi między chuliganami od Forda i tymi od Holdena. Podobno od jakiegoś czasu ściga się tam też Volvo i Nissan. Ale nikogo to nie obchodzi. Od 2017 roku mają się zmienić przepisy i w V8 Supercars mają być dopuszczone także wozy z silnikami R4 turbo i V6. Do tego nadwozia nie będą musiały już być sedanami, co chce wykorzystać Volvo wystawiając V60 kombi. A to akurat dobry pomysł. Poniżej szkic opisujący V8 Supercars od 2017 roku i projekt V60.

Ul. A. Senny

 W Wałbrzychu jedną z ulic nazwano imieniem Ayrtona Senny. To jak rewolucja kulturalna, bo to przecież nie piłkarz, ani nie męczennik religijno-polityczny. Ulica Senny prowadzi do Muzeum Górnictwa i Sportów Motorowych. Jest to inicjatywa Jerzego Mazura. Muzeum i nazwa ulicy ma się rozumieć. Mazur ma na swoim koncie starty zarówno w rajdach jak i w wyścigach, w tym ukończony Rajd Paryż-Dakar 1988 w ciężarówce Star 266.

Wyścigi i Minister sportu

 Jak wiemy w Polsce obecnie bardzo wielu kretynów piastuje wysokie stanowiska urzędnicze. Kretyna można poznać na przykład po tym, że chce likwidować nieliczne tory wyścigowe i budować tam osiedla. Albo parki. Oczywiście nikt taki nie przychodzi mi do głowy z nazwiska. Na szczęście wspaniały sport jakim są wyścigi górskie nie wymaga torów. Imprezy odbywają się na zamkniętych odcinkach dróg publicznych.

 Niespodziewanie i pokrzepiająco Minister Sportu i Turystyki objął swoim patronatem Wyścig Górski Limanowa. „W liście przesłanym przez Bogusława Ulijasza, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki RP do Jerzego Budacza, prezesa Auto Moto Klubu Limanowa czytamy między że: „… organizowane przez Państwa Zawody z sukcesem przyczynią się do rozwoju i promocji sportów motorowych wśród obywateli oraz z powodzeniem wpiszą się w ideę aktywnego spędzania wolnego czasu.” Za gsmp.pl. Czytajcie też więcej na ten temat TUTAJ.

Państwowy Festiwalowy

 Opole awansowało w stosunku do reszty Polski o milion lat dzięki decyzji o współfinansowaniu Rajdu Festiwalowego i Maratonu Opolskiego. Akurat maratony w mieście to dla mnie sprawa wątpliwa, ale każdy musi okazywać swój egoizm w inny sposób. Chociaż jeśli miejskie ulice służą do biegania, to dlaczego hipermarket nie może służyć do jazdy motocyklem crossowym?

 Wracając do tematu, Rajd Festiwalowy to impreza dla amatorów organizowana od lat 70’. Gratuluję Prezydentowi Opola Arkadiuszowi Wiśniewskiemu rozumu, którego tak brakuje niektórym innym prezydentom miast. To wspaniałe, że lokalni politycy docenili wagę sportów motorowych w swoim regionie i postanowili wspierać taką inicjatywę. Więcej o tym TUTAJ.

Polak w 24h Du Mans!

 Kubia Giermaziak, jeden z bardziej doświadczonych Polskich kierowców wyścigowych wystartuje w tegorocznym Le Mans. Giermaziak pojedzie Ferrari 458 Italia. Więcej na ten temat pewnie napiszę niebawem.

 Na dziś wystarczy, za tydzień w CoNowego będzie o tym co przyniesie kolejny tydzień i pewnie jeszcze kilka niewykorzystanych ciekawostek, które dziś już się nie zmieściły.

MSK